حقیقتی شبیه افسانه ها...

راحت بخواب ای شهر آن دیوانه مرده است...

حقیقتی شبیه افسانه ها...

راحت بخواب ای شهر آن دیوانه مرده است...

راه های جلوگیری از استمناء(خود ارضایی)

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۸:۱۷ ب.ظ

راه های درمان و ترک  استمناء(خود ارضایی)


بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مشکلات مهم و مورد ابتلای نوجوانان عزیز و پاک ما مشکل استمناء و خود ارضایی است که متاسفانه جمع کثیری از آنها از این مسئله بی اطلاعند.

در این مقاله سعی شده است تا حد امکان برای ترک این معصیعت و گناه بزرگ راه هایی معرفی شود( برای مطالعه ی کامل به ادامه ی مطلب برو).

 

1-خوب توجه کنید:

الف- به آسیب های این کار(مطلب قبل از این)

ب-به روایات زیر

رسول خدا(ص) فرمود: لعنت خدا و ملائکه خداوند و تمام انسانها بر شخص خود ارضا

همچنین امام صادق(ع) در این باره می فرماید:

برای کسی که خود ارضایی کند در قیامت عذاب دردناکی در نظر گرفته شده است

          

            و نیز از امام صادق علیه السلام  در مورد استمناء می پرسند و آن حضرت فرمودند:

             ... اگر کسی را که چنین کاری می کند بشناسم با او هم خوراک نخواهم شد...

 

ه=همانطور که دیدید روایات ما این عمل را بسیار بد و ناپسند دانسته اند و حتی برای آن وعده ی عذاب جهنم و هلاکت و بدبختی در دنیا داده اند.

آیا همین روایات وتفکر روی آنها برای ترک این عمل شنیع بس نیست!؟

پیامبر رحمت لعن خداوند مهربان و تمام فرشتگان و همه ی انسانها را برای چنین شخصی می داند!

روی این روایات حتما فکر کن!

2- برنامه‌ریزی برای کار مداوم

باید خودمان را خوب بشناسیم، برای شناخت بخشی از وجود خود به روایت زیر دقت کن:

امام علی علیه السلام فرمودند: نفس خود را مشغول کن تا قبل از آنکه او تورا مشغول کند.

هرگاه تنها شدی و یا احساس کردی نفست و شیطان رانده شده تو را بسوی گناه می کشاند فرار کن؛ خود را مشغول کن برو یه کاری بکن برادر؛ تنها نمون به هیچ عنوان که پیامبر عزیز فرمودند: شیطان 9 جا هست یکی از آنها وقتی تنها هستی.

اگر جوانان و نوجوانان به کار مداوم عادت کنند و نیرو و توان خود رادر این زمینه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غریزة جنسی در آنان پیشگیری می‌شود.

3- خواب به موقع

اگر خود را خوب مشغول کردی و طول روز بیهوده نگذارندی، وقت شب از فرظ خستگی باید بخوابی در این هنگام است که باید به رختخواب رفت نه هر وقت دلت خواست! اگر بخواهی تفریحی و ا ز روی عادت به رخت خواب بروی آنوقت است که تفکرات و خیالات به سوی تو هجوم خواخد آورد.

3- دوری از محیط‌های آلوده و ناسالم

راه سوم نیز فرار به سوی خداست!

تا می توانید ابزار و علل انحراف رو از خودتون دور کنید:

(یکی از علل و عوامل انحرافات جنسی و به طور کل انحرافات اخلاقی، محیط آلوده و محرک‌های شهوانی است. محیط از طریق وارد نمودن عناصر محرک در گرایش‌های انحرافی، منجر به طغیان غریزة جنسی در جوان می‌شود. مسایلی از قبیل بدحجابی، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، برخی از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های خارجی و هم چنین استفادة نادرست از اینترنت در تحریک شهوت و غریزة جنسی جوان مؤثر است شاید برای برخی زا نوجوانان یادآوری و تذکر مسایل دینی و اخلاقی چیزی بیهوده و غیر ضروری تلقی شود، زیرا آن‌ها نه در فکر سلامت خویش هستند و نه مسایل اخلاقی و دینی را می‌پذیرند، اما برای شما که روحیة مذهبی قوی دارید و همین مسأله باعث شد تا نگران آینده‌تان باشید، گفتن این مسایل مهم و ضروری است. اگر واقعاً می‌‌خواهید از جوانی‌تان به خوبی استفاده کنید و در راه درست و سالم گام بردارید، سعی کنید از محیط‌های آلوده و دیدن عوامل تحریک کننده، جداً پرهیز نمایید. )

4- پیشگیری از روابط ناسالم

پیامبر عزیزمان فرمودند: تا بر دین همنشین خود هستی.

مراقب همنشینانت باش، اگر احساس کردی تو را دچار فراموشی از خودت می کنند از آنها روی بگردان هرچند ناراحت شوند چرا که سلامتی و آینده ی تو از همه چیز مهم تر است.

(برای پیشگیری از انحرافات اخلاقی سعی کنید از دوستی‌های آلوده و مشکوک جداً پرهیز نموده و با افراد سالم و مذهبی ارتباط برقرار نمایید. )

5- همیشه نماز خود را اول وقت انجام دهید.

که خداوند در کتاب خود فرمود: نماز شما را از گناه و فحشا دور می کند.و امام عصر علیه السلام نیز فرمودند: هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد.


6- قرائت و هم نشینی دائم با قرآن

توجه داشته باش که خداوند را می توان در قرآن یافت. در مورد این دو مورد اخیر خوب است بدانی که هیچ چیز مانند قرآن و نماز شیطان را منکوب نمی کند و لذا به همین خاطر است که تمام تلاش خود را می کند تا تو سراغ قرآن نروی پس جنگ را از همین الآن شروع کن. یا علی

اما:

1(. توجه داشته باشید که تنها رعایت تمام این امور، بدون کم و کاستى و به صورت مستمر، نتیجه‏ بخش  خواهد بود. نباید توقع داشته باشید که این عادت ناگهان قطع و درمان شود, به هر میزان که بتوانید دفعات آن را به تدریج کم کنید, موفقیت محسوب می شود.

2. در صورت تکرار از رحمت واسعه الهی ناامید نشوید و بدانید که هر گناهی قابل توبه است و خداوند خود فرموده است : «إن الله یغفر الذنوب جمیعا; خداوند همه گناهان را می آمرزد» و نشانه قبولی توبه شما این است که پشیمان هستید و از تکرار آن متنفرید. همین قدر که تکرار آن کم شود نشانه پیشرفت به سوی اطاعت خداوند است.

3. در تمام حالات از خداوند براى حفظ پاکى استعانت بجویید.

 

4- اگر سنتان اجازه می دهد ازدواج کنید.

در صورت امکان با کم کردن سطح توقعات و انتظارات ازدواج کنید که این بهترین راه حل است. )

 

۹۱/۰۹/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد حسین سرائی

نظرات  (۷)

  خیلی عالی بود . فقط لعنت بر ماهواره و اینترنت و ....

خوبه اما من همیشه نمیکنم02هفته یک بار که دیگه نمیتونم خودم و نگه دارم اونوقت آخه چه کنم

با دروووود و سلام فراوان برشما. مطالب بسیار عالی و تاثیر گذاری هستند. اجر شما با خود امام غریبمان عج. البته سعی شود ادامه دار و بیشتر شود واز این سایت بیشتر تبلیغ بعمل آید
خیلی ممنونم خیلی رو من تاثیر گذاشت من تاحالا ماهی2یا3بار استمنا میکردم ایشالاک اینم قطع بشه.
عالی بود 
سلام..یک راه دوری شهوت شرکت در جلسات sa می باشد...09118558902
ممنون از مقاله ی دلنشینتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی